Sozvočje svetov XXI : Dialogi s preteklostjo I, 6. koncert
Corellijev vrt
17. 5. 2022
Narodna galerija, Slavnostna dvorana
19.30
Sara Müller,
bibliotekarka

Arcangelo Corelli in Giambattista Tiepolo

Italijanski baročni glasbenik in komponist Arcangelo Corelli (1653–1713), ki navdihuje še danes, je bil do začetka 19. stoletja eden najbolj izvajanih in priljubljenih glasbenikov v skoraj celotnem zahodnoevropskem območju. Bil je prvi znani mojster concerta grossa, osrednje obsežne baročne instrumentalne oblike, ki jo je v poznem 18. stoletju zasenčila simfonija. Beneški baročni slikar Giambattista Tiepolo (1696–1770) je izrazite in tople barve kontrastnih senčenj in dramatičnega dogajanja popeljal v lahkotnost rokokojskega dojemanja sveta. In to je nazor, s katerim se v likovni umetnosti še vedno srečujemo.

pastedGraphic

20.00
Charles Avison:
Concerto grosso št. 5 v d-molu, po Domenicu Scarlattiju (ca. 1744) Antonio Vivaldi: Koncert za štiri violine v h-molu, op. 3 št. 10, RV 580 (1711) Pavel Mihelčič: Corellijev vrt / Corelli’s Garden (1999) Pietro Antonio Locatelli: Concerto grosso v c-molu, op. 1 št. 11 (ca. 1721)
Sezono bomo sklenili s poklonom italijanskemu baročnemu skladatelju Arcangelu Corelliju (1653−1713), ki je zaslovel z izpopolnitvijo oblike Concerto grosso, v kateri se postavijo trije ali celo štirje solisti proti orkestru včasih konfliktno, včasih uglašeno. S tem odpirajo številne vpoglede v tematsko gradivo z mnogoterimi priložnostmi za razkazovanje virtuoznosti. Njegov sklop Concerti grossi op. 6, med katerimi je najbolj znan št. 8, Božični koncert, je postavil visoka merila naslednjim generacijam. Na tem koncertu bomo predstavili žetev njegove obilne setve: njegovega nadarjenega učenca Locatellija, znamenitega naslednika Vivaldija in angleškega občudovalca Charlesa Avinsona. Program bomo sklenili s poklonom Corelliju Pavla Mihelčiča, ki ga je napisal leta 2019 za Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije.

Sara MÜLLER (* 1968, Šempeter pri Gorici) je univerzitetna diplomirana umetnostna zgodovinarka, zaposlena v knjižnici Narodne galerije od leta 2018. Diplomirala je na oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete v Ljubljani. Je avtorica več člankov in publikacij o umetnosti (Radio Študent, Primorski dnevnik, Primorska srečanja, Arhitekturni bilten). Za Slovenski splošni leksikon je prispevala gesla o sodobni arhitekturi, urbanizmu in krajinarstvu. Bila je zaposlena na Oddelku za restavratorstvo Akademije za likovno umetnost v Ljubljani kot konservatorka raziskovalka, kjer je sodelovala pri več projektih ohranjanja kulturne dediščine na Slovenskem. Je avtorica več razstav in besedil spremnih katalogov manjših galerij. Ukvarja se tudi s kulturno dediščino umetnin in predmetov uporabne umetnosti (razstava Sekreter iz delavnice mojstrov Röntgen v Narodnem muzeju, razstava ur v Galeriji v Piranu, razstavi uporabnih predmetov v okviru prireditev Trieste Antiqua v Trstu in Mercanteinfiera v Parmi). V Narodni galeriji je koordinatorka projekta Art Nouveau, s katerim galerija aktivno sodeluje v mednarodni mreži Art Nouveau. Področje njenega delovanja je umetnost na prelomu 19. v 20. stoletje.

Naslov
Društvo Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije
Glonarjeva ulica 4
SI - 1000 Ljubljana
SLOVENIJA
Jezik
  • Stacks Image 109_7
  • Stacks Image 109_11
  • Stacks Image 109_15
  • Stacks Image 109_23

NASLOV

Društvo KGOSF
Glonarjeva ulica 4
SI-1000 Ljubljana
SLOVENIJA

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnjo uporabo se strinjate s splošnimi pogoji.