Dragi prijatelji Narodne galerije in Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije, z velikim veseljem in z nemalo hvaležnosti Vam predstavljamo našo enaindvajseto sezono, v kateri se zaziramo v preteklost, da bi bolje razumeli prihodnost. Novo sezono bomo začeli s prvim delom dveletnega ciklusa koncertov z naslovom Dialogi s preteklostjo. Vpogled v preteklost nas lahko pouči kako razumeti sedanjost in nam ponuja modrost, kako oblikovati prihodnost. Izbrane skladbe nam odstirajo različne vpoglede v preteklost posameznih avtorjev in hkrati doživetje naših poustvaritev, obarvanih s svetlobo leče našega časa. Da bi uvedli enaindvajseto sezono in začeli naše Dialoge s preteklostjo, se bomo v 17. stoletje podali s časovnim strojem 20. stoletja, kot bi lahko poimenovali klavir Ottorina Respighija, na katerem je zložil svojo sijajno Suito starih arij in plesov št. 3, očarljivo reinterpretacijo skladb za lutnjo iz 17. stoletja, prirejeno za godalni orkester. Dela znamenitih imen, kakršna so Haydn, Grieg, Čajkovski, Schubert, Bartók, Janáček in Vivaldi bomo dopolnili s skladbami manj znanih skladateljev, kot so Vieuxtemps, Diamond, Avison in Locatelli. Vendar ne bomo vsega časa porabili za preteklost. Nestrpno čakamo, da bomo lahko predstavili dve naročeni novi skladbi slovenskih komponistov Andreja Makorja in Urške Pompe ob delih vidnih slovenskih skladateljev prejšnjih generacij Srebotnjaka in Mihelčiča, kakor tudi dve novi miniaturi nadarjenih študentov ljubljanske Akademije za Glasbo. Med solisti nove sezone so izjemni mladi čelist Izak Hudnik, večkrat nagrajena flavtistka Eva-Nina Kozmus in uveljavljena mojstrica violine Nadežda Tokarova. Našo preteklost lepo povežemo s sedanjostjo v oboževanem Bachovem Dvojnem violinskem koncertu z našim prejšnjim koncertnim mojstrom Janezom Podleskom v družbi njegove naslednice Ane Dolžan. Počaščeni smo, da bo enega od koncertov vodila koncertna mojstrica Simfoničnega orkestra RTV Slovenije, Kana Matsui, medtem ko bomo na sklepnem koncertu sezone odrske luči usmerili na nadarjene člane našega orkestra. Predavatelji bodo predstavili vizualne vzporednice vsebine vodilnih skladb ali snovi celotnih sklopov. Andrej Smrekar bo govoril o likovni parafrazi v Picassovi poustvaritvi Velázquezove slike Las Meninas, Nataša Ciber o razsvetljenskih idejah v delu Franca Kavčiča, Alenka Simončič o minljivosti v antični mitologiji, Mateja Breščak o življenjskem krogu predvsem v kiparskih stvaritvah, Kristina Preininger o vaških prizorih velikega renesančnega slikarja »kmečkega« Pietra Brueghla, Sara Müller pa bo z delom Giambattista Tiepola potegnila vzporednico Michelangelu Corelliju. Upamo, da Vam bodo naši pogovori s preteklostjo in sedanjostjo vlili upanje in navdiha za oblikovanje Vaše lastne prihodnosti. Barbara Jaki
direktorica, Narodna galerija Steven Loy
umetniški vodja, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije