Sozvočje svetov XXI : Dialogi s preteklostjo I, 1. koncert
V drugačni svetlobi
5. 10. 2021
Narodna galerija, Slavnostna dvorana

19.30 Andrej Smrekar, muzejski svetnik
Picassova parafraza Velázquezovih Las Meninas

Poklon vzorniku s poustvarjenjem njegovega dela je v zahodni tradiciji verjetno star skoraj toliko, kot slikani portret. Pozneje je dobil obliko stvaritvev »v načinu tega in tega« in od poznega 19. stoletja dalje govorimo o parafrazi, reinterpretaciji v oddaljeni preteklosti začete téme. Nekateri najvidnejši predstavniki 17. stoletja so izjemnega pomena za oblikovanje modernizma od njegovih začetkov pri Manetu do poznega Picassovega dela. Na Velázquezovih Las Meninas temeljijo Picassova mojstrska parafraza in nič manj kot še sedeminpetdeset drugih del kot dokumenti obsesivnega merjenja z velikim predhodnikom.

pastedGraphic

20.00
Solist: Izak Hudnik, violončelo

Glasbena miniatura / Musical Miniature:
Juraj Marko Žerovnik:
Start Up (mentor: izr. prof. Vito Žuraj), svetovna premiera (2021)
Franz Joseph Haydn: Koncert št. 2 za violončelo v D duru (verzija za violončelo in godala) (1783)
Ottorino Respighi: Stare arije in plesi, suita št. 3 (1931)

Enaindvajseto sezono začenjamo z Respighijevo otožno predelavo skladb za lutnjo iz sedemnajstega stoletja. Nadaljevali bomo s prvo od dveh Glasbenih miniatur nadarjenih študentov Glasbene akademije v Ljubljani. Izjemni mladi čelist Izak Hudnik bo solist v različici Haydnovega Koncerta za čelo št. 2 za godala. Napisan za Haydnovega dobrega prijatelja in kolega Antonína Krafta v Esterházyjevem dvornem orkestru, lahkoten in pogosto razigran koncert izkorišča čelovo neprekosljivo zmožnost lirične interpretacije v drugem stavku, ki ni nič drugega kakor operetna arija za čelo in godala z nemim besedilom hrepenenja in nostalgije.

Andrej SMREKAR (* 1954, Kostanjevica na Krki) je leta 1977 diplomiral in leta 1981 magistriral iz umetnostne zgodovine na Univerzi v Ljubljani. Delal je za Mednarodni simpozij kiparjev Forma viva in bil kustos ter pozneje direktor Galerije Božidar Jakac s prekinitvami med letoma 1977 in 1991. V letu 1980/1982 je bil svobodni slušatelj na univerzi v Harvardu s štipendijo fundacije IREX in Kulturne skupnosti SRS. Leta 1983 se je vpisal na Visoko šolo za umetnost in znanost, Univerza Harvard, s šolnino in štipendijo univerze. Doktorski naziv je pridobil leta 1991 z disertacijo o recepciji nadrealizma v Parizu 1925–1928, njegovi mentorji pa so bili Timothy J. Clark, Anna Chave in John Czaplicka. Je avtor vrste člankov o slovenskih ekspresionistih in impresionistih ter številnih razstav (doma, na Hrvaškem, Irskem in v Italiji) in monografskih študij, tako o Rihardu Jakopiču, Ivanu Groharju, Heleni Vurnik, bratih Kraljih, Jožetu Gorjupu, Marjanu Pogačniku, Vladimirju Makucu, Miroslavu Šuteju, Bojanu Kovačiču, slovenski zgodnji grafiki in risbi, direktorjih Narodne galerije. V letih 1991−2005 se je kot direktor Narodne galerije posvečal njeni zgodovini in zbirkam. Od leta 2006 je kustos zbirke del na papirju v Narodni galeriji. Je tudi avtor vrste monografskih katalogov sodobnih slovenskih umetnikov. Od leta 1998 do 2006 je bil član IO Prešernovega sklada, med letoma 2003 in 2012 je bil predsednik Slovenskega muzejskega društva, od leta 2013 je predsednik Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva in od leta 2004 predsednik sveta Galerije Božidar Jakac.

Violončelist
Izak Hudnik po končanem magistrskem študiju na salzburškem Mozarteumu pri Giovanniju Gnocchiju nadaljuje svojo glasbeno pot na Züriški visoki šoli za umetnost v razredu Thomasa Grossenbacherja, opravlja pa tudi specializacijo za sodobno glasbo pri Martini Schucan. Pred tem je študiral pri Milošu Mlejniku v Ljubljani in Reinhardu Latzku na Dunaju. Izpopolnjeval se je tudi na številnih seminarjih pri violončelistih kot so Steven Isserlis, Troels Svane, Jens Peter Maintz, Mario Brunello in Heinrich Schiff. S prvimi nagradami na državnih (2009, 2015, 2018) in mednarodnih tekmovanjih v Poreču (A. Janigro), Lieznu, Trstu, Gorici in Ljubljani (Svirél) si je prislužil vrsto nastopov doma in v tujini. Kot solist je nastopil z Orkestrom slovenske vojske, Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, orkestrom Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani, Komornim orkestrom Amadeo, orkestrom Württemberške filharmonije iz Reutlingena in Nizozemskim študentskim orkestrom. Ob spremljavi Zagrebških solistov je februarja 2020 nastopil na otvoritvenem koncertu Mednarodnega tekmovanja violončelistov Antonio Janigro. Je član Ljubljanskih solistov, Slovenskega godalnega seksteta in klavirskega tria Ad Hoc. Kot zagret komorni glasbenik sodeluje na mednarodnih festivalih, kot so Accademia dei Cameristi Bari, Slowind, Imago, Trame Sonore Mantova, Musethica (Berlin), Ostrava New Music Days ter Festivala Bled in Ljubljana. Je prejemnik Prešernove nagrade Akademije za glasbo in štipendist Ministrstva za kulturo RS.

Naslov
Društvo Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije
Glonarjeva ulica 4
SI - 1000 Ljubljana
SLOVENIJA
Jezik
  • Stacks Image 109_7
  • Stacks Image 109_11
  • Stacks Image 109_15
  • Stacks Image 109_23

NASLOV

Društvo KGOSF
Glonarjeva ulica 4
SI-1000 Ljubljana
SLOVENIJA

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljnjo uporabo se strinjate s splošnimi pogoji.